Kandidatansvarig deltid

Aditro Logistics Staffing

Stockholm

Timanställning

Sista ansökningsdag:

2021-04-13

Arbetsuppgifter

Vad innebär rollen som Candidate Manager på Aditro Logistics Staffing? Du kommer ha en varierande roll med ansvar för att säkerställa och upprätthålla kandidatflödet till våra olika beställningar samt att skapa och bibehålla relationer med vårt kandidatnätverk. Rollen är främst fokuserad mot vår rekryteringsprocess och du kommer att arbeta tätt tillsammans med kontorets Business Managers och Account Managers för att hitta rätt kandidater till våra varierande uppdrag hos våra kunder. I rollen som Candidate Manager blir du vårt ansikte utåt mot kandidatmarknaden och många gånger kommer du vara den som kandidaterna först kommer i kontakt med vilket innebär att en positiv och hjälpsam inställning är viktigt.
Ditt dagliga arbete kommer innefatta:
- Utformande av anställningsannonser efter kravprofil
- Sourcing och telefonintervjuer
- Intervjua och matcha kandidater till olika processer
- Referenstagning och kandidatpresentationer
- Personaladministration som schemaläggning
- Andra administrativa uppgifter rörande både kandidater och konsulter

Din profil

Vem söker vi? Vi söker dig som är student och kan jobba 2-3 dagar i veckan och som vill ha ett intressant extrajobb vid sidan av dina studier. Erfarenhet från bemanningsbranschen är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du har god förståelse för olika organisationers processer och kompetensbehov. Vi tror att du studerar personalvetenskap eller dylikt.
Som person är du driven, har hög energinivå, är självständig samt positiv. Din förmåga att planera och prioritera är viktig då du kommer att ha flera arbetsuppgifter pågående samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är på deltid och arbetstiderna är förlagda 08:00-17:00 på vårt huvudkontor i Alvik Strand, ett krav är att du minst kan arbeta två dagar i veckan.
Meriterande om du har körkort

Urval sker löpande så tveka inte med din ansökan!

Om oss – En karriär med möjligheter hos Posti

På Posti hjälper vi företag inom logistik och industri att optimera sina verksamheter genom väl beprövade metoder och arbetssätt. Med en erfaren och specialiserad organisation inom logistikbranschen erbjuder vi flexibla och effektiva lösningar som skapar värde för både våra kunder och våra medarbetare.

Vi levererar tjänster inom bemanning, entreprenad, rekrytering och konsulttjänster där vi arbetar nära med våra kunder för att förstå deras behov och säkerställa rätt kompetens på rätt plats. Läs mer om oss på posti.se.

Vårt engagemang bygger på att utvecklas, prestera och skapa värde – både för oss själva och för våra kunder. Vi tror på närvarande och engagerat ledarskap, vilket innebär att du har regelbunden kontakt med din chef, ofta varje vecka och i många fall varje dag.

Vi ser fram emot att välkomna dig till ett team där du får utmanas, inspireras och vara stolt över ditt arbete!

Kontakt
Angela Westerlund