
Vägspeditör till spännande kund i Göteborg!
Aditro Logistics Staffing AB
Göteborg
Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag:
2022-05-20
Arbetsuppgifter
Arbetsplatsen är förlagd i fräscha lokaler på Hisingen och arbetstiden är måndag - fredag, dagtid. Du kommer vara placerad ute hos vår kund som är ett medelstort transport- och speditionsföretag. Kunden är noggrann med att du ska få en bra och stabil start och därför kommer du följa ett väluppbyggt introduktionsprogram samt få en mentor som är med dig genom upplärningen för att kunna bolla frågor och idéer. Företaget kännetecknas av ett stort kundfokus och kreativitet och det är otroligt viktigt för dem att medarbetarna har kul på jobbet och känner samhörighet. Uppdraget är långsiktigt och det finns goda möjligheter att få tillsvidareanställning hos kunden!
I tjänsten som speditör kommer du bland annat arbeta med:
- Bokning, registrering samt schemaläggning, optimering och planering av transporter, FTL och PTL
- Avisering till kunder - bokning av slottider och göra leveransbekräftelser i kunders olika system
- Att tillhandahålla en högklassig service och support mot kunder, transportörer och utländska samarbetspartners
- Att säkerställa att löften kring hämtning av bokningar och leveranser sker enligt enligt överenskommelse
- Avvikelsehantering
- Hantering av dokument; exempelvis CMR, ADR-dokument, leverantörsfakturor
- Kontakt med rederier på daglig basis
- Att göra affärer med både andra speditörer samt nya och gamla kunder. Här lämnar du offerter och skräddarsyr transporter efter kundens behov
- Resultatuppföljning
- Att alltid vara en god kollega som är positiv, tillmötesgående och hjälpsam.
Din profil
Arbetsplatsen kännetecknas av att det är högt i tak och du kommer arbeta tätt ihop med dina kollegor på kontoret i Göteborg och andra kontor, varför du behöver ha en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt person för rollen då uppdraget är långsiktigt och kunden gärna ser att du vill växa och utvecklas i verksamheten.
Vi önskar att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet inom spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både tal och i skrift
- Är van IT-användare och har bred erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Office-paketet
- Har erfarenhet av prissättning
Vidar är det meriterande om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.
Vi ser fram emot att höra från dig - välkommen in med din ansökan!
Om oss – En karriär med möjligheter hos Posti
På Posti hjälper vi företag inom logistik och industri att optimera sina verksamheter genom väl beprövade metoder och arbetssätt. Med en erfaren och specialiserad organisation inom logistikbranschen erbjuder vi flexibla och effektiva lösningar som skapar värde för både våra kunder och våra medarbetare.
Vi levererar tjänster inom bemanning, entreprenad, rekrytering och konsulttjänster där vi arbetar nära med våra kunder för att förstå deras behov och säkerställa rätt kompetens på rätt plats. Läs mer om oss på posti.se.
Vårt engagemang bygger på att utvecklas, prestera och skapa värde – både för oss själva och för våra kunder. Vi tror på närvarande och engagerat ledarskap, vilket innebär att du har regelbunden kontakt med din chef, ofta varje vecka och i många fall varje dag.
Vi ser fram emot att välkomna dig till ett team där du får utmanas, inspireras och vara stolt över ditt arbete!

