Operativ Teamledare

Aditro Logistics Staffing AB

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag:

2022-07-11

Arbetsuppgifter

Som operativ teamledare ansvarar och leder du den dagliga driften av både personal och planering med att se till att avdelningen når de målsättningar som är satta genom att organisera, leda och fördela arbetet. Du har en viktig roll både i den dagliga och i den långsiktiga planeringen.


Arbetsuppgifter
  • Stötta teamet i det vardagliga arbetet samtidigt som du är en resurs i den dagliga verksamheten
  • Leveranskontroll på in- och utflöden med tillhörande logistiktjänster (lagerhållning, konfiguration och återtag) samt övriga funktioner
  • Ansvara för den dagliga kommunikationen och informationen
  • Leda utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet
  • Arbeta med processerna och verktygen för att optimera flödena. Du kommer att arbeta i ERP-systemet Microsoft Dynamics NAV dagligen och vara en del av olika interna projekt
  • Arbeta för att skapa delaktighet hos medarbetare och ta fram planer för hur både individuella och teambaserade mål ska nås
  • Hålla dig uppdaterad på best practice, lagar och regler samt informera medarbetare om förändringar
  • Ansvara för introduktion av inhyrd personal samt vid nyanställning
  • Rapportera avdelningens löpande verksamhet samt beslut gällande nödvändiga arbetsmiljöåtgärder
  • Övervakning av logistikflöde inom bolagets affärs- och transportsystem


Din profil

Vi söker dig som har en hög grad av social kompetens med en stark samarbetsförmåga samtidigt som du driver din egen och teamets utveckling framåt på ett självständigt sätt genom att ta egna initiativ. När det kommer till logistik är du van att arbeta efter tighta deadlines.

Du som söker har följande kvalifikationer:
  • Några års erfarenhet som Teamleader inom lager/logistik/transport.
  • Dokumenterad kunskap/erfarenhet inom tullhantering/administration.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel.
  • Meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom området kontinuerlig förbättring (LEAN)


Villkor
Startdatum: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm, Solna
Arbetstider: 8-17
Omfattning: Heltid, 6 mån provanställning
Du kommer att anställas direkt av kund och ha din bas i Solna där de har sitt kontor och logistikavdelning. Du rapporterar till Manager Sales Support & Logistics.

Om oss – En karriär med möjligheter hos Posti

På Posti hjälper vi företag inom logistik och industri att optimera sina verksamheter genom väl beprövade metoder och arbetssätt. Med en erfaren och specialiserad organisation inom logistikbranschen erbjuder vi flexibla och effektiva lösningar som skapar värde för både våra kunder och våra medarbetare.

Vi levererar tjänster inom bemanning, entreprenad, rekrytering och konsulttjänster där vi arbetar nära med våra kunder för att förstå deras behov och säkerställa rätt kompetens på rätt plats. Läs mer om oss på posti.se.

Vårt engagemang bygger på att utvecklas, prestera och skapa värde – både för oss själva och för våra kunder. Vi tror på närvarande och engagerat ledarskap, vilket innebär att du har regelbunden kontakt med din chef, ofta varje vecka och i många fall varje dag.

Vi ser fram emot att välkomna dig till ett team där du får utmanas, inspireras och vara stolt över ditt arbete!

Kontakt
Mahmoud Abdalla
Kontakt
Ferhat Arslan