
Vi söker en konsultchef till vårt team i Jönköping
Posti
Jönköping
Vikariat
Sista ansökningsdag:
2025-06-25
Arbetsuppgifter
Hos oss på Posti får du möjlighet att arbeta i en dynamisk roll där du kombinerar ledarskap, rekrytering och affärsutveckling. Som konsultchef ansvarar du för bemanningsuppdrag i Jönköping med omnejd. Du fungerar som en nyckelperson mellan våra kunder och konsulter, där du driver affären framåt och säkerställer hög kvalitet i leveransen. Du kommer att ha en stor frihet i hur du planerar din arbetsdag – det viktiga är att vi når resultat tillsammans.
Rollen innefattar:
- Personalansvar: Du är en närvarande ledare för dina konsulter och säkerställer att de trivs och utvecklas. Det innebär regelbunden kontakt, uppföljning och ansvar för administration såsom tidrapportering etc.
- Kundkontakt & affärsutveckling: Tillsammans med vår säljare arbetar du aktivt med att bygga och utveckla långsiktiga samarbeten med både nya och befintliga kunder. Du driver självständigt merförsäljning och jobbar med att förstå kundens behov.
- Rekrytering: Du leder hela rekryteringsprocessen – från att skapa en tydlig kravprofil och annonsera, till att intervjua kandidater och presentera dem för kund.
Din förmåga att nätverka och skapa långsiktiga relationer är en nyckel till framgång i denna roll. Arbetet är stimulerande och varierande med möjlighet att skapa ett stort kontaktnät i näringslivet.
Din profil
Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet från logistik-, lager- eller industribranschen
- En flexibel och lösningsorienterad inställning samt kreativt tänk
- God datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system
- B-körkort
Det är meriterande om du även har:
- Tidigare erfarenhet från bemanningsbranschen, gärna med inriktning mot lager och logistik
- Kunskap i affärssystemet Intelliplan
Det här är ett vikariat som sträcker sig fram till hösten 2026, med start omgående.
Vill du bli en del av ett drivet team och göra skillnad – både för konsulter och kunder? Då ser vi fram emot att höra från dig!
Om oss – En karriär med möjligheter hos Posti
På Posti hjälper vi företag inom logistik och industri att optimera sina verksamheter genom väl beprövade metoder och arbetssätt. Med en erfaren och specialiserad organisation inom logistikbranschen erbjuder vi flexibla och effektiva lösningar som skapar värde för både våra kunder och våra medarbetare.
Vi levererar tjänster inom bemanning, entreprenad, rekrytering och konsulttjänster där vi arbetar nära med våra kunder för att förstå deras behov och säkerställa rätt kompetens på rätt plats. Läs mer om oss på posti.se.
Vårt engagemang bygger på att utvecklas, prestera och skapa värde – både för oss själva och för våra kunder. Vi tror på närvarande och engagerat ledarskap, vilket innebär att du har regelbunden kontakt med din chef, ofta varje vecka och i många fall varje dag.
Vi ser fram emot att välkomna dig till ett team där du får utmanas, inspireras och vara stolt över ditt arbete!
