SCM Koordinator till Samsung

Samsung

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag:

2025-10-15

Arbetsuppgifter

Vi hjälper nu Samsung Nordics att hitta en driven, strukturerad och analytisk SCM-koordinator till en spännande heltidsroll på deras Stockholmskontor!

Som SCM-koordinator ansvarar du för produkttillförseln från Samsungs fabriker till den nordiska marknaden. Du arbetar med efterfrågeprognoser, inköp och koordinering av olika frågor och informationsflöden mellan den lokala (nordiska) organisationen, huvudkontoret i Korea och fabrikerna, för att på bästa sätt stödja försäljningen med högsta möjliga operationella effektivitet.

Som SCM-koordinator kommer du att:
  • Äga, driva och hantera prognoser med hänsyn till marknad, leveranssituation och kanal-PSI baserat på försäljningsorder och försäljningsprognos
  • Ansvara för efterfråge- och leveransplanering
  • Hålla dig uppdaterad kring lanseringsplaner för nya modeller och val av kanalspecifika modeller
  • Uppdatera prognoser i systemet samt underhålla data för både kort- och långsiktig planering
  • Hantera lager och inköp baserat på produkternas livscykel
  • Ansvara för inköp (rätt kvantitet, rätt tidpunkt etc.)
  • Analysera och rapportera kundernas sell-out, kanalernas lagerstatus och försäljningstrender per vecka
  • Ansvara för kommunikation med fabriker och huvudkontor, exempelvis: Rapportera veckovisa försäljningsavvikelser, status för förändringar i efterfrågan eller koordinering av dagliga operativa frågor.
  • Följa upp veckovis/månatlig försäljningsutveckling i samarbete med Indoor Sales, Sales och Logistics
  • Identifiera förbättringsområden och möjligheter och driva åtgärder
  • Koordinera för en optimerad lagersituation och förebygga åldrande produkter
  • Regelbundet mäta relevanta KPI:er och prognosavvikelser samt förbättra arbetssätt och verktyg/system för att nå uppsatta mål

Din profil

Vi tror att du har följande bakgrund och erfarenhet:
  • 1–2 års arbetslivserfarenhet inom SCM, logistik, inköp eller motsvarande
  • Akademisk bakgrund inom business, logistik, SCM eller motsvarande
  • Mycket goda kommunikativa färdigheter i engelska, svenska är meriterande
  • Goda kunskaper i Excel


I rollen är det viktigt att du är strukturerad och analytisk, men även att du har förmågan att kommunicera och hålla presentationer. Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbföränderlig bransch, där det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas hos oss bör du uppskatta tempo, förändring och att ta egna initiativ.

Om oss – En karriär med möjligheter hos Posti

På Posti hjälper vi företag inom logistik och industri att optimera sina verksamheter genom väl beprövade metoder och arbetssätt. Med en erfaren och specialiserad organisation inom logistikbranschen erbjuder vi flexibla och effektiva lösningar som skapar värde för både våra kunder och våra medarbetare.

Vi levererar tjänster inom bemanning, entreprenad, rekrytering och konsulttjänster där vi arbetar nära med våra kunder för att förstå deras behov och säkerställa rätt kompetens på rätt plats. Läs mer om oss på posti.se.

Vårt engagemang bygger på att utvecklas, prestera och skapa värde – både för oss själva och för våra kunder. Vi tror på närvarande och engagerat ledarskap, vilket innebär att du har regelbunden kontakt med din chef, ofta varje vecka och i många fall varje dag.

Vi ser fram emot att välkomna dig till ett team där du får utmanas, inspireras och vara stolt över ditt arbete!

Kontakt
Jerry Stribrant